fbpx
Aneta Domagała

SZKOLENIE: JAK RATOWAĆ GABINET BEAUTY W KRYZYSIE.

LEKCJA 1 – Co zrobić, aby pozyskiwać klientki w czasie pandemii cz.1

Aneta Domagała

SZKOLENIE: JAK RATOWAĆ GABINET BEAUTY W KRYZYSIE.

LEKCJA 1 – Co zrobić, aby pozyskiwać klientki w czasie pandemii cz.1

[rt_reading_time label="Tekst przeczytasz w" postfix="minut" postfix_singular="minutę"]
Wariant A

Jest pandemia, ale nie ma lockdownu i gabinety są otwarte (wariant B – czyli instrukcję działania w czasie lockdownu znajdziesz poniżej)

W obecnej sytuacji, klientki nie umawiają się na zabiegi kosmetyczne tak chętnie, jak dotychczas. Bywa również, że te, które miały zaplanowaną wizytę – odwołują ją z powodu obawy przed wirusem lub po prostu nie przychodzą. Znasz to?

Jeśli tak, możesz czuć, że tracisz grunt pod nogami, a strach o finanse staje się przytłaczający. Faktycznie, cała branża beauty przeżywa teraz bardzo stresujący czas, ale nie warto panikować. Wiem, że łatwo powiedzieć, trudnej zrobić – zwłaszcza, gdy Twój grafik świeci pustkami. Jednak uwierz mi, że panika i czarnowidztwo w niczym Ci teraz nie pomoże, a jedynie zaszkodzi.

Kiedy Twój biznes znajduje się w sytuacji kryzysowej i wszystko się wali, masz tylko dwa wyjścia: możesz się poddać, zawiesić działalność albo… zawalczyć o utrzymanie firmy na powierzchni i swoją niezależność finansową. Skoro tu jesteś wiem, że nie zamierzasz odpuścić i jesteś gotowa działać. Więc działajmy!

Dobra rada

Przede wszystkim, odradzam Ci koncentrowanie teraz uwagi na osobach i grupach w branży beauty, które podsycają strach, złość na cały świat lub oczekują, że rząd powinien im pomóc. Bo jeśli pomoże to fajnie, ale… co jeśli nie pomoże? Wiesz, jak to mówią: Umiesz liczyć? Licz na siebie!

Wiem, że rozmowa z koleżankami po fachu, które są w tej samej sytuacji i czują ten sam strach, wymiana myśli, może wydawać się pomocna i kojąca, ale uważaj na ludzi wokół Ciebie, którzy mówią tylko o beznadziejności obecnej rzeczywistości, karmią się czarnymi scenariuszami, nie wiedzą co dalej zrobić i nie starają się szukać rozwiązania. Bierna rozpacz to najgorszy stan, w jakim mogłabyś się teraz znaleźć. Nie idź tą drogą!

Ci ludzie, którzy teraz żyją lękiem i najgorszymi scenariuszami z możliwych jak wampiry energetyczne – będą wysysać z Ciebie spokój, kreatywność biznesową i motywację, które teraz są Ci wyjątkowo potrzebne. Dlatego nie trać własnej energii na strach i złość.

Skup się na tym szkoleniu – myśl trzeźwo, a zobaczysz, jak wiele możesz dla siebie zrobić.

Otaczaj się osobami pro-aktywnymi i pozytywnymi, które nie poddają się w kryzysie, próbują wielu różnych sposobów, żeby utrzymać się na powierzchni i wiedzą, że powodzenie biznesu zawsze zależy głównie od działań właściciela, a niekoniecznie od czynników zewnętrznych.

Z takim podejściem, z każdego kryzysu możesz wyjść silniejsza. A teraz ta siła Ci się przyda, żebyś mogła wznieść się ponad niepokój o przyszłość i po prostu ochronić swój gabinet. Pandemia to Twój test przedsiębiorczości. Pomogę Ci go zdać!

Co możesz zrobić, żeby poprawić swoją sytuację?

Przede wszystkim zwróć uwagę, że Twoja sytuacja nie jest dramatyczna. Branża nie została oficjalnie zamknięta, gabinety mogą funkcjonować – to jest ogromny plus. Problemem stanowi teraz pozyskiwanie klientów na usługi.

Wiele osób w obawie przed wirusem, rezygnuje z zabiegów kosmetycznych. Odwołują wizytę lub nie przychodzą bez uprzedzenia. Nie chcą narażać się na zakażenie, boją się o siebie i bliskich. Mimo że, chcieliby skorzystać z Twoich usług, wolą nie ryzykować zdrowia. To zrozumiałe.

W efekcie Ty nie zarabiasz tyle, ile potrzebujesz, bo obsługujesz za mało osób. A jeśli ktoś bez uprzedzenia nie przychodzi na zabieg – tracisz nie tylko pieniądze, ale i czas, energię. Znajdujesz się na niepewnym gruncie, podczas gdy potrzebujesz stabilności, zarówno finansowej, jak i emocjonalnej.

Co z tym zrobić?

Skoro jesteś w stanie pracować, zrób wszystko co w Twojej mocy, żeby pozyskiwać jak najwięcej klientów. Skoro oni teraz boją się odwiedzić Cię z powodu zagrożenia wirusem – rozwiej ten strach! Uświadom im, że w Twoim gabinecie jest bezpiecznie.

Zadbaj o to, żeby każdy klient, zapisany na zabieg w najbliższym czasie oraz każda osoba, która interesuje się Twoją ofertą, otrzymała jasną informację, że w Twoim gabinecie nie musi obawiać się wirusa, bo drobiazgowo chronisz jej zdrowie.

Jednak to musi być prawda, dlatego wcześniej powinnaś podjąć wszelkie możliwe kroki, żeby realnie chronić zdrowie klientów, swoje własne oraz Twojego personelu.

Zasady bezpieczeństwa, które możesz wprowadzić w gabinecie w czasie pandemii:

linergistka

Kiedy zadbasz już o bezpieczeństwo zabiegów w Twoim gabinecie, czas na marketing!

Nie możesz zakładać, że dla klientów jest oczywiste, że chronisz ich zdrowie. Nie możesz oczekiwać, że w czasie pandemii powinno być dla każdego jasne, że przestrzegasz zasad higienicznych bardziej niż kiedykolwiek.

Zapamiętaj, że klient często nie wie tego, co dla Ciebie jest oczywistością. I trzeba mu wielokrotnie powtarzać to, co powinien wiedzieć o Tobie i Twojej ofercie.

Teraz jest to szczególnie ważne, bo jeśli ktoś boi się wirusa i nie wie, że u Ciebie się nim nie zarazi – to jeśli mu tego nie wyjaśnisz, na 100% nie umówi się na zabieg. A Ty na tym stracisz. Będziesz mieć związane ręce, jeśli chodzi o zarabianie.

Dlatego – nawet jeśli już w czasie pandemii pisałaś o kwestii ochrony zdrowia klientów na swoim fanpage’u – w obecnej sytuacji polecam Ci skupić się na informowaniu wszystkich zainteresowanych o tym, jak zabezpieczasz gabinet przez wirusem.

Uwierz mi, takich postów na Facebooku oraz zapewnień o bezpieczeństwie Twoich zabiegów w prywatnych rozmowach z klientami, nigdy za wiele!

Opublikuj post na fanpage’u o tym, że dbasz o bezpieczeństwo klientów w Twoim gabinecie i opowiedz dokładnie, jak to u Ciebie wygląda.

Ważne, żebyś to Ty była na zdjęciu do tego posta (w maseczce, rękawiczkach, np. jak odkażasz klamki lub terminal). Może być to również zdjęcie Twojego personelu w maseczkach i rękawiczkach. Taki post może brzmieć następująco:

Tęsknisz za przedłużaniem rzęs lub henną brwi, ale z powodu pandemii boisz się umówić na wizytę do stylistki? Twoje paznokcie potrzebują tuningu, ale nie wiesz, czy w gabinecie kosmetycznym będziesz bezpieczna?

Do Beauty Studio możesz przyjść całkowicie spokojna, ponieważ u mnie masz gwarancję bezpieczeństwa. Osiągniesz upragniony efekt zabiegu, poczujesz się lepiej, a do tego zrelaksujesz się i odpoczniesz od stresującej rzeczywistości – bez ryzyka!

Sprawdź, jak chronię Twoje zdrowie podczas wizyty w Beauty Studio:

  • Umawiam klientki na konkretną godzinę tak, aby w czasie Twojej wizyty nie były obecne osoby trzecie.
  • Wymagam, aby klientki przychodziły na zabiegi bez osób towarzyszących.

  • Dzień przed wizytą kontaktuję się z każdą klientką telefonicznie, żeby upewnić się, czy nie ma objawów mogących wskazywać zakażenie wirusem. Osobom, które są przeziębione lub źle się czują mogą skorzystać z wizyty najwcześniej za 14 dni (o ile wówczas nie będą miały objawów infekcji), dlatego na zabieg mogą przyjść wyłącznie osoby zdrowe.

  • Po wejściu do gabinetu, każda klientka otrzymuje nową, jednorazową maseczkę, którą należy nosić podczas całej wizyty (zakryte muszą być usta i nos) i konieczne jest staranne zdezynfekowanie rąk. Każdej klientce mierzymy również temperaturę bezdotykowym termometrem.

  • Okrycia wierzchnie oraz torbę – dla bezpieczeństwa – należy zostawić w szafie, w poczekalni. Podczas zabiegów, gabinet jest zamknięty, dlatego nie ma ryzyka, że ktoś z zewnątrz wejdzie w czasie Twojej wizyty.

  • Od każdego klienta przed zabiegiem wymagam wypełniania ankiety, potwierdzającej stan zdrowia oraz wykluczającej możliwość kontaktu z osobą zakażoną Covid 19

  • Zarówno po otwarciu gabinetu, jak i po wizycie każdego klienta, dokładnie dezynfekuję gabinet (blat w recepcji, klamki, terminal płatniczy, toaletę itp.), a także pomieszczenia i sprzęty zabiegowe, za pomocą atestowanych środków wirusobójczych i bakteriobójczych

  • Przez Twoim wejściem do gabinetu, wymieniam maseczkę na nową, ciągle noszę przyłbicę, odkażam ręce, a tuż przed zabiegiem zakładam jednorazowe rękawiczki

  • Do zabiegów stosuję jednorazowe akcesoria higieniczne, a narzędzia wielorazowego użytku sterylizuję w autoklawie medycznym i wypakowuję w Twojej obecności z jałowych opakowań

  • Posiadam lampę UVC, która w przez cały dzień sterylizuje powietrze w gabinecie, unieszkodliwiając wszelkie wirusy i bakterie, aby każda osoba przebywająca w moim gabinecie mogła czuć się bezpiecznie. Taka lampa znajduje się zarówno w poczekalni, jak i w pokojach zabiegowym.

  • W czasie pandemii nie serwuję klientom napojów i przekąsek

Jak widzisz, ryzyko zakażenia podczas wizyty u mnie praktycznie nie występuje. W Beauty Studio jest bezpiecznie.

Chcesz się umówić na stylizację rzęs, brwi lub paznokci? Napisz do mnie lub zadzwoń 111-222-333

Podobny post, jak ten, który właśnie zobaczyłaś (lub dokładnie ten – możesz go sobie skopiować), przypnij w czasie pandemii na górze swojego profilu na Facebooku, bo jego treść jest teraz cholernie ważna dla Twojego biznesu.

Polecam Ci również promować ten post do osób z Twojej okolicy lub obserwatorów Twojego profilu, żeby jak najwięcej osób go zobaczyło.

Jakie są inne rozwiązania niż post o bezpieczeństwie?

Nagraj krótki film, na którym opowiadasz o tym, jak dbasz o bezpieczeństwo w swoim gabinecie.

Nagraj krótki film, na którym pokazujesz, jak odkażasz pomieszczenia i sprzęty przed wizytą każdej klientki, jak działa wirusobójcza lampa itp.

Te filmy, tak samo jak post ze zdjęciem i tekstem, oczywiście opublikuj na swoim fanpage’u. Również możesz je promować płatnie, aby wyświetliły się wybranym osobom z Twojej okolicy i żeby szybko rozeszła się wieść o tym, że w Twoim gabinecie jest bezpiecznie.

Co zrobić, gdy klient odwołuje wizytę?

Gdy klientka dzwoni do gabinetu lub pisze wiadomość na Twój fanpage, że musi odwołać wizytę, nie przyjmuj tego jako normę. Odpowiedz:

Pani Anno, dziękuję za informację. Mam jednak pytanie: Czy odwołuje Pani wizytę z powodu obawy przed koronawirusem, czy z innej przyczyny?”

Nie bój się zadać takiego pytania. Masz prawo zapytać, a klientka ma prawo odpowiedzieć lub nie. Większość klientek odpowie zgodnie z prawdą. A jeśli nawet pojawią się takie, które powiedzą Ci, że to nie jest Twoja sprawa, dlaczego odwołują zabieg – to co z tego? Trudno, świat się nie zawali.

Tobie nie chodzi przecież o to, żeby wtykać nos w prywatne sprawy klientek. Tobie chodzi tylko o to, żeby sprawdzić, ile osób statystycznie odwołuje wizytę ze strachu przed wirusem. Potrzebujesz tej wiedzy, żeby ratować swój gabinet.

Jeśli klientka odpowie, że chodzi o strach przez wirusem, wtedy powiedz:

Rozumiem Pani obawy. Jednak podczas zabiegu u mnie, może się Pani czuć całkowicie bezpiecznie. Nie wyobrażam sobie, żeby w moim gabinecie doszło do zakażenia, dlatego zapewniam, że nie ma takiego ryzyka, ponieważ drobiazgowo przestrzegam procedur higienicznych.

W moim gabinecie obowiązują następujące zasady [tu wymieniasz w punktach wszystkie środki ostrożności, jakie podejmujesz]

Wobec tego, jak Pani widzi, ryzyko zakażenia podczas wizyty u mnie praktycznie NIE występuje. Czy w tej sytuacji, nadal chce Pani odwołać wizytę?”

Zapewniam Cię, że taka „akcja informacyjna” wśród osób, które chcą zrezygnować z wizyty sprawi, że wiele z nich ostatecznie przyjdzie na zabiegi.

Jak zabezpieczyć się przed sytuacją, gdy klient nie przychodzi na wizytę bez uprzedzenia?

Jeśli klientka umawia się telefonicznie lub przez Twój fanpage na Facebooku, koniecznie poproś o jej numer telefonu i dzień przed umówioną wizytą zadzwoń, żeby potwierdzić spotkanie. (Tę zasadę polecam Ci stosować również poza pandemią)

Poinformuj, że jeśli klientka wcześniej będzie chciała odwołać wizytę, prosisz o wiadomość, bo w umówionym terminie będziesz czekać tylko na nią. (Niby to oczywiste, ale jeśli nie mówisz tego klientkom, że prosisz o informację, jeśli zechcą zrezygnować z zabiegu, bo to jest dla Ciebie bardzo ważne – one często zakładają, że niepojawienie się na wizycie bez słowa to żaden problem)

Możesz też podczas umawiania terminu pobierać bezzwrotny zadatek (np. przelewem), który jest zabezpieczeniem dla Ciebie w przypadku, gdy klientka nie przyjdzie na wizytę bez uprzedzenia.

W tej sytuacji zatrzymujesz zadatek w ramach rekompensaty za stracony czas (i też w ramach nauki, żeby szanować innych ludzi ;)), nawet jeśli klientka po fakcie zadzwoni, żeby umówić nowy termin. Wówczas musi wpłacić zadatek ponownie, na poczet kolejnego spotkania.

Jeśli jednak dojdzie do wizyty w ustalonym dniu, zadatek zostanie wliczony w cenę zabiegu, a klientka dopłaci pozostałą kwotę.

Podsumowanie:

Koniecznie opublikuj post na Facebooku o tym, że w Twoim gabinecie jest bezpiecznie. Zrób to najlepiej jeszcze dzisiaj. Jeśli chcesz, żeby ten post dotarł do wszystkich osób, które lubią Twoją stronę – promuj go płatnie do kobiet z Twojej okolicy, przez co najmniej klika dni, wybierając cel „aktywność” (czyli reagowanie, lajkowanie i komentowanie). Jaki ustawić budżet dzienny? Nie niższy niż 10 zł.

Pamiętaj też, żeby rozmawiać z klientkami, które odwołują wizytę z powodu strachu przed wirusem i wyjaśniać im, że chronisz ich zdrowie w gabinecie.

Jeśli podobała Ci się ta lekcja, daj mi znać – napisz do mnie wiadomość, skomentuj ostatni post lub zostaw recenzję na moim fanpage’u Bardzo na to czekam, bo długo pracowałam nad tym, żeby dać Ci bezpłatnie mega praktyczną wiedzę i fajnie byłoby dostać Twój odzew. Dziękuję

A już jutro otrzymasz LEKCJĘ 2, a w niej kolejny sposób na pozyskiwanie klientów w czasie pandemii i znów będzie wersja A (dla opcji bez lockdownu) i wersja B (działania w czasie kwarantanny).

Wariant B

Instrukcja działania w czasie lockdownu

Zamknięcie branży beauty wcale nie musi oznaczać upadku Twojej firmy. Masz wiele możliwości, żeby nadal generować przychody!

Czy po zamknięciu gabinetu, jesteś gotowa prowadzić swoją działalność online? To bardzo ważne, żebyś teraz była aktywna na swoim fanpage’u czy instagramie, aby zbudować bliską relację z obecnymi i potencjalnymi klientkami, wypromować się w okolicy i udowodnić, że jesteś ekspertem w swojej dziedzinie.

Czy w pandemii warto reklamować się na Facebooku?

Jeżeli masz tzw. poduszkę finansową na trudne czasy, nie powinnaś też w czasie pandemii rezygnować z reklamy na Facebooku. Wbrew pozorom to najlepszy moment, żeby ją prowadzić! Dlaczego? Na Facebooku/Instagramie nie ma teraz tak dużej konkurencji jak zwykle, wiec reklamy są znacznie tańsze i bardziej skuteczne. Masa gabinetów – a raczej zdecydowana większość – nie reklamuje się teraz wcale, tnąc koszty, więc ci, którzy teraz zainwestują w reklamę w internecie mogą naprawdę wiele zyskać.

Reklamując się teraz znacznie łatwiej i szybciej możesz pozyskać zainteresowane usługą klientki i stać się rozpoznawalna w okolicy. To jest Twoja szansa! Wszyscy obawiamy się wirusa, ale klienci przebywają teraz częściej i dłużej w social mediach, więc łatwiej dać się im zauważyć, a do tego każdy z nas podświadomie szuka normalności, więc tak naprawdę zainteresowanie zabiegami kosmetycznymi wcale nie słabnie.

Reklama na Facebooku prowadzona teraz, pozwoli Ci pozyskać dziesiątki lub setki potencjalnych klientów zainteresowanych usługą, którzy napiszą Ci wiadomość lub komentarz.

Czy reklama prowadzona w czasie pandemii to nie jest bezsensowne wydawanie pieniędzy?

No właśnie… zdecydowanie nie. To bardzo mądre posunięcie! Bo po pierwsze – tak jak mówiłam – reklama jest teraz tańsza i bardziej skuteczna, więc warto to wykorzystać. A po drugie, reklama nigdy nie jest wydatkiem, a inwestycją. I tak należy ją postrzegać w biznesie.

Przecież te osoby, które w czasie pandemii napiszą Ci komentarz pod postem lub wyślą Ci wiadomość prywatną, to w rzeczywistości osoby gotowe skorzystać z Twoich usług. A mając taką bazę zainteresowanych – masz wiele możliwości wykorzystania jej!

Już w czasie pandemii, osobom pozyskanym z reklamy (czyli tym, które napiszą Ci komentarz lub wiadomość) możesz wysłać ofertę specjalną na zakup kosmetyków lub zabiegu w przedsprzedaży w atrakcyjnej cenie.

Możesz nawiązać z tymi osobami relację, porozmawiać z nimi w wiadomości prywatnej i zaproponować im wpisanie ich na listę osób zainteresowanych zabiegiem, którym w pierwszej kolejności dasz znać, gdy ruszą zapisy na usługi po kwarantannie, a dodatkowo każda z tych osób, zapisana na listę, otrzyma od Ciebie rabat na pierwszy zabieg.

Jeśli nie chcesz tworzyć listy zainteresowanych, po prostu do każdej osoby, pozyskanej za pomocą reklamy, przed ponownym otwarciem gabinetu, w wiadomości prywatnej wyślesz informację, że otwierasz zapisy na zabiegi. Gdybyś miała problem z zapełnieniem grafiku, możesz zaproponować tylko tym osobom jakiś rabat na pierwszą wizytę.

Jak widzisz reklama prowadzona teraz Ci się opłaci, bo dzięki niej pozyskujesz to, co najbardziej Cię interesuje – potencjalnych klientów. Warto za ten luksus płacić. Ale, jeśli już decydujesz się inwestować w reklamę, wykorzystuj później jej efekty. Bo niestety wiele osób w branży beauty promuje posty, generuje lajki, komentarze czy wiadomości, ale nic z nimi nie robi. Nie stara się nawet przekonać osób, które zainteresowały się zabiegiem do umówienia terminu.

Czy reklama równa się sprzedaż usługi?

Niestety właścicielki gabinetów beauty często myślą, że wystarczy zapłacić za promocję posta o zabiegu na Facebooku czy Instagramie, a zaraz klientki będą się zapisywać jak szalone. Kiedy tak się nie dzieje – uznają, że reklama nie działa. Niestety nie rozumieją, że są w wielkim będzie – bo rolą reklamy nie jest sprzedaż Twojej usługi. Reklama jest magnesem, który ma przyciągnąć potencjalne klientki pod Twoje drzwi. Sprzedaż zależy od Ciebie.

reklama

Jasne, że czasem trafi się klientka zdecydowana, która umówi się od razu po zobaczeniu Twojej reklamy. Ale to jest rzadkość. Zazwyczaj osoby będą pytać o cenę zabiegu lub jakieś szczegóły z nim związane. I tu zaczyna się Twoja rola, czyli… obsługa klienta.

Zapamiętaj, to Ty odpowiadasz za sprzedaż swoich usług – nie reklama. Dlatego, musisz przyłożyć się do tego, żeby tak obsłużyć potencjalne klientki, które pytają o zabieg w komentarzach czy wiadomościach po promocji posta, żeby ostatecznie umówiły termin zabiegu.

Jesteś trochę zaskoczona? Myślałaś, że skoro płacisz za reklamę, nie będziesz musiała nic więcej robić? O ile, nie możesz pozwolić sobie na zatrudnienie osoby, która Cię wyręczy i zajmie się dopinaniem sprzedaży u osób, które skontaktują się z Tobą za sprawą reklamy, musisz sama obsługiwać klientki na Facebooku i sprzedawać.

Prowadzenie własnego biznesu wymaga zaangażowania, ale ono się opłaca. O klienta warto zawalczyć. Jak konkretnie? To temat rzeka, ale na pewno musisz nauczyć się… negocjacji.

Jak obsługiwać klientkę w mediach społecznościowych?

Warto opracować sobie plan rozmowy z klientkami w mediach społecznościowych:

Wydaje Ci się, że taka profesjonalna obsługa potencjalnych klientek w Internecie jest czasochłonna? Masz rację. Na szczęście w pandemii możesz poświęcić na to trochę czasu, aby przekonać się, że budowanie relacji z osobami zainteresowanymi Twoją ofertą to najlepsza inwestycja na przyszłość.

No i możesz sobie pomóc za pomocą Chatbotów, które w Messengerze mogą na wiele pytań klientek odpowiadać za Ciebie. Pamiętaj jednak, że żaden automat nie zastąpi kontaktu człowieka z człowiekiem, więc dbaj o to, żeby z każdą osobą, która się do Ciebie odezwie na Facebooku czy Instagramie, zamienić słowo.

Podsumowując, inwestowanie w reklamę na Facebooku jest dla Ciebie, jeśli rozumiesz, że nie jest ona tym samym, co sprzedaż usługi i jesteś gotowa sama się do tej sprzedaży przyczynić, odpowiednio obsługując osoby, które zareagują na Twoją reklamę i prowadząc je krok po kroku do waszego spotkania w Twoim gabinecie.

Jak możesz zarabiać w czasie lockdownu?

Szkolenia

Jeśli na co dzień prowadzisz szkolenia, możesz robić je teraz łatwo przez Internet (np. przez Skype lub Zoom, a nawet w zamkniętej grupie na Facebooku za pomocą transmisji live). Płatności możesz pobierać z góry, przelewem.

Mogą to być szkolenia dla klientek (np. Jak samodzielnie zrobić hybrydę w domu/makijaż na randkę/odmładzający masaż twarzy lub jak dbać o skórę w domu za pomocą naturalnych produktów i kosmetyków na każdą kieszeń itp.)

Mogą to być również płatne szkolenia wideo lub w formie e-booka dla koleżanek po fachu (np. Z makijażu permanentnego, stylizacji paznokci czy rzęs czy masażu twarzy/lub ciała.

Konsultacje

Możesz prowadzić płatne konsultacje dla klientek przez Internet (Skype, Zoom, Messenger), podczas których wspólnie znajdziecie rozwiązanie problemu klientki. W przypadku problemów skórnych lub trychologicznych, podologicznych, czy z zakresu medycyny estetycznej, na takiej konsultacji przeprowadzisz szczegółowy wywiad z klientką, zaproponujesz jej odpowiednią pielęgnację domową, rozpiszesz zabiegi na najbliższą przyszłość lub ewentualnie zasugerujesz odpowiednie badania, które warto wykonać.

Klientki mogą wysyłać Ci zdjęcia, żebyś mogła lepiej zrozumieć ich problem estetyczny i zaproponować najskuteczniejsze rozwiązanie na przyszłość. Po takiej konsultacji, od razu umów klientkę na wizytę w na grudzień lub styczeń 2021 (zawsze możesz później ją przesunąć, ale ważne, żebyś miała już termin)

Konsultacja online

Sprzedaż kosmetyków

Jeśli prowadzisz sprzedaż kosmetyków, teraz jest dobry czas, żeby zachęcać klientki na fanpage’u do ich zakupu – szczególnie jeśli pozostają w trakcie, przerwanej nagle serii zabiegów lub specjalistycznej terapii.

Przekonaj klientki, że właśnie teraz naprawdę warto korzystać z profesjonalnej pielęgnacji domowej (którą dobierzesz im indywidualnie podczas płatnej lub bezpłatnej konsultacji), żeby najlepiej wspomóc ich skórę i przygotować ją do dalszych zabiegów w gabinecie już niebawem.

Sprzedaż kosmetyków możesz prowadzić teraz za pośrednictwem paczkomatów lub w gabinecie, przekazując klientce produkty w sposób bezpieczny (płatność najlepiej bezgotówkowa – kartą lub przedpłata przelewem, zachowujecie od siebie 1-1,5 metra odległości). Możesz też zaoferować dostarczenie zamówienia pod drzwi klientki.

Nie obawiaj się też informować wprost, że każda klientka, która teraz kupi od Ciebie kosmetyki, pomaga Ci przetrwać czas, kiedy zostałaś bez pracy. Dobro wraca!

Pakiety zabiegowe w cenie specjalnej

Możesz stworzyć atrakcyjne pakiety zabiegów, które tylko teraz można u Ciebie kupić w cenie specjalnej, czyli z jakimś słusznym rabatem. Oczywiście termin zabiegu ustalisz z klientką na przyszłość, ale jeśli wykupi pakiet teraz wiele zyska, bo skorzysta z tych zabiegów dużo taniej (później, po otwarciu Twojego gabinetu, cena pakietu znacząco się zwiększy) – a Ty szybko podreperujesz swój nadszarpnięty budżet.

Przedsprzedaż zabiegów

Właściwie każdą usługę możesz teraz zaoferować klientkom w przedsprzedaży ze zniżką na zasadzie „zapłać za usługę teraz, ale dużo mniej niż zapłacisz po otwarciu mojego gabinetu – to dobra inwestycja na przyszłość!” Bo przecież ta przyszłość nadejdzie! Oczywiście nie jest to rozwiązanie idealne, ale jeśli teraz nie zarabiasz nic, to chyba jednak dobrze byłoby sprzedać teraz np. 10 zabiegów makijażu permanentnego w przedsprzedaży i mieć za co żyć?

Działania edukacyjne i wizerunkowe na fanpage’u

Właśnie teraz powinnaś aktywnie prowadzić na swoim fanpage’u działania wizerunkowe i edukacyjne, żeby udowodnić potencjalnym klientkom, że jesteś ekspertką w swojej dziedzinie i warto skorzystać z Twoich usług, gdy nasze życie wróci do normalności. Bo wróci i nie powinnaś wówczas budzić się „z ręką w nocniku”.

Teraz masz większą niż kiedykolwiek publiczność w mediach społecznościowych, bo większość z nas siedzi w domu i na Facebooku/Instagramie. Po prostu żal byłoby tego nie wykorzystać pod względem marketingowym!

Zapewniam Cię, że przemyślany marketing, który poprowadzisz teraz – zaowocuje sporym zyskiem niebawem (gdy wrócisz do pracy), a może nawet najszybszym dotychczas rozwojem Twojego biznesu.

Każdy jeden post może zapewniać Ci nowe, potencjalne klientki! Tak to powinno działać. Ale u większości osób w naszej branży nie działa – bo trzeba wiedzieć, co i jak publikować.

Gwarantuję Ci, że wystarczy zaledwie kilka dobrze przygotowanych postów i szczypta reklamy (nawet już za ok. 10 zł dziennie), żeby wypromować działalność w okolicy i pozyskać nowe klientki. Czasem wystarczy tylko jeden taki perswazyjny post, który wyróżni Cię na tle konkurencji i zrewolucjonizuje Twój biznes. Serio.

Więcej o skutecznym marketingu na Facebooku dowiesz się z kolejnych lekcji.

Usługi mobilne

W przypadku zamknięcia gabinetu, możesz też rozważyć wykonywanie usług mobilnych. Wyślij SMS do swoich klientek z informacją, z których usług mogą teraz u Ciebie skorzystać w domu. Na końcu tej wiadomości dodaj koniecznie „Czy chciałaby Pani umówić termin zabiegu? Proszę o kontakt.”

A co zrobić, jeśli powyższe działania nie przyniosą efektu?

Zamiast siedzieć z założonymi rękami, spróbuj czegoś bardziej kreatywnego:

Pieczenie

Podsumowując, w sytuacji bardzo trudnej, gdy z jakiegoś powodu nie możesz zarabiać przy fotelu kosmetycznym, nic nie stoi na przeszkodzie, aby się tymczasowo przebranżowić, zwłaszcza jeśli masz dodatkowe umiejętności. Wsparciem w tej sytuacji jest to, że masz już własną bazę klientek i obserwatorów w mediach społecznościowych i te osoby z pewnością ciepło przyjmą Twoje „nowe oblicze”.

A już jutro otrzymasz LEKCJĘ 2, a w niej kolejny sposób na pozyskiwanie klientów w czasie pandemii i znów będzie wersja A (dla opcji bez lockdownu) i wersja B (działania w czasie kwarantanny).

Aneta Domagała
Aneta Domagała

Właścicielka agencji Marketing Kosmetyczny, specjalista PR i komunikacji społecznej, odpowiedzialna za kreowanie wizerunku oraz reklamę w Internecie wielu salonów urody i klinik medycznych w Polsce. Autorka e-booków i szkoleń online na temat promocji gabinetu kosmetycznego oraz profesjonalnej obsługi klienta. Na co dzień wspieram właścicieli obiektów beauty w efektywnym prowadzeniu biznesu i marketingu online.

Aneta Domagała
Aneta Domagała

Właścicielka agencji Marketing Kosmetyczny, specjalista PR i komunikacji społecznej, odpowiedzialna za kreowanie wizerunku oraz reklamę w Internecie wielu salonów urody i klinik medycznych w Polsce. Autorka e-booków i szkoleń online na temat promocji gabinetu kosmetycznego oraz profesjonalnej obsługi klienta. Na co dzień wspieram właścicieli obiektów beauty w efektywnym prowadzeniu biznesu i marketingu online.

© 2018 Wszystkie prawa zastrzeżone

error: Zakaz kopiowania!