fbpx
Aneta Domagała

SZKOLENIE: JAK RATOWAĆ GABINET BEAUTY W KRYZYSIE.

LEKCJA 2 – Co zrobić, aby pozyskiwać klientki w czasie pandemii cz.2

Aneta Domagała

SZKOLENIE: JAK RATOWAĆ GABINET BEAUTY W KRYZYSIE.

LEKCJA 2 – Co zrobić, aby pozyskiwać klientki w czasie pandemii cz.2

[rt_reading_time label="Tekst przeczytasz w" postfix="minut" postfix_singular="minutę"]
Wariant A

Jest pandemia, ale nie ma lockdownu i gabinety są otwarte (wariant B – czyli instrukcję działania w czasie lockdownu znajdziesz poniżej)

Z wczorajszej lekcji wiesz już, że w czasie pandemii należy informować klientów o tym, jak chronisz ich zdrowie podczas zabiegów. To jest absolutna podstawa, aby skłonić osoby obawiające się wirusa do skorzystania z Twojej usługi. Musisz przełamać ich – uzasadniony zresztą – strach.

Co jednak zrobić, jeśli obecnie nie wykonujesz żadnych zabiegów (lub tylko kilka w tygodniu) i mimo gwarancji bezpieczeństwa klienci nadal umawiają się do Ciebie niechętnie? Odpowiedź jest prosta – musisz dać im dodatkową motywację, żeby zdecydowali się przyjść na zabieg.

Jaką motywację? Oczywiście mam tu na myśli promocję. Nawet, jeśli dotychczas nie byłaś fanką tego rozwiązania i nie miałaś ochoty zaniżać cen swoich usług, teraz jest wyjątkowy czas i warto otworzyć się na nowe rozwiązania. Jeżeli tego potrzebujesz.

Jeśli Twoja sytuacja finansowa jest obecnie alarmująca uważam, że nie ma sensu czekać bezczynnie na zakończenie pandemii lub wsparcie rządu (bardzo wątpliwe). Zdecydowanie lepiej w tym momencie zarabiać tyle, ile po prostu można.

Ważne, aby teraz w ogóle zarabiać – nie czekać biernie na zmianę rzeczywistości, bo nie wiemy jak długo potrwa pandemia. Dlatego zaproponowanie klientom usług w atrakcyjnej cenie, wydaje się być dobrym pomysłem.

Ofertę promocyjną dostosuj do swojej sytuacji biznesowej:

Jeżeli nie jest ona dramatyczna, możesz spróbować subtelnej obniżki cen wszystkich lub tylko wybranych usług. 10-15%?

Jeżeli w ogóle nie generujesz teraz przychodu myślę, że „lepsze jest coś niż nic”, dlatego rozważyłabym nawet 50% rabatu na wszystkie lub wybrane usługi. Jest to oferta obok której naprawdę trudno jest przejść obojętnie i która może skutecznie osłabić strach klientek przez wirusem – na rzecz Twojego zabiegu.

Żal Ci obniżać ceny? Żal Ci wykonywać zabieg za 150zł, zamiast za 300zł? Rozumiem. Jednak dla mnie kalkulacja jest prosta: Lepiej jest wykonać w czasie pandemii kilkadziesiąt zabiegów w miesiącu za 50% ceny niż 0 zabiegów za 100% ceny. Nie uważasz?

Okej wiem, że możesz obawiać się powrotu do normalnych cen, bo klientki łatwo przyzwyczajają się do promocji. Ale nie ma co się obawiać – pandemia rządzi się swoimi prawami, a później po prostu wracasz do standardowych cen, robisz skuteczny marketing, prowadzisz reklamę na Facebooku i zapełniasz grafik nowymi klientkami. A jeśli ktoś będzie oczekiwał, że znów zaproponujesz mu promocję? To problem tej osoby – nie Twój.

Wbrew pozorom to nie klienci dyktują warunki w gabinecie beauty. A jeśli komuś nie odpowiadają Twoje ceny lub zasady pracy? Trudno, oznacza to, że Twoja oferta nie jest dla tej osoby. Dzięki reklamie na Facebooku, łatwo zyskasz nowych klientów. A promocje warto oferować tylko wtedy, gdy czujesz taką potrzebę i możesz coś na tym zyskać, a nie pod presją klientów, przyzwyczajonych do wymuszania niskich cen.

Pamiętaj, że w tym osobliwym czasie, Twoja oferta promocyjna musi być na tyle atrakcyjna, aby mogła „przegonić” strach klientów przed wizytą w Twoim gabinecie. Dlatego wydaje mi się, że 10-15% zniżki to minimum.

W sytuacji krytycznej, kiedy praktycznie nie masz kogo obsługiwać – 30-50% rabatu może Cię podratować i pomóc Ci przynajmniej wyjść na zero, czyli uniknąć długów.

Sama zdecyduj, jaki rabat chcesz zaoferować. Uprzedzam jednak, że teraz najlepiej zadziała na klientki właśnie duży rabat na pojedynczy zabieg lub wszystkie zabiegi. Nie polecam ofert w stylu „Kup zabieg, a drugi otrzymasz gratis” lub „Przy zakupie zabiegu, dostaniesz 50% zniżki na kolejny/prezentitp.

Obecnie liczy się prosta, konkretna i bardzo atrakcyjna oferta, bez kombinowania. Bo teraz trzeba przekonać klienta do chociaż jednego zabiegu, do tej pierwszej wizyty, która wcale nie jest dla niego najważniejszym punktem na mapie potrzeb. Trzeba przełamać lody i jego lęk przed złapaniem wirusa, a dopiero później, tak pozyskana osoba może rozważać kolejne wizyty w najbliższej przyszłości.

Zapamiętaj! Skuteczna promocja musi mieć określone ramy czasowe, aby klienci czuli, że muszą skorzystać z Twojej oferty właśnie teraz, bo później szansa przepadnie! Najlepiej, jeśli będzie to 7 –14 dni. Zawsze możesz później promocję przedłużyć, ale dzisiaj klienci muszą wiedzieć, że mają ograniczony czas na decyzję, aby nie odkładali jej… najczęściej na nigdy.

Prezent

Trik marketingowy: Najlepiej sprawdzi się oferta promocyjna dla pierwszych 5-10 osób, które się do Ciebie zgłoszą

(w zależności od wartości Twojej usługi).

Jeśli wykonujesz stylizacje brwi/rzęs/paznokci – może być to 10 pierwszych osób, ale w przypadku droższych zabiegów, jak makijaż permanentny, depilacja laserowa lub endermologia, możesz zmniejszyć pulę do 5 osób, które do Ciebie napiszą lub zadzwonią.

Ten limit wolnych miejsc pobudzi wyobraźnię klientów, którzy myślą o danym zabiegu (czują potrzebę, żeby z niego skorzystać, ale coś ich blokuje) i zmotywuje ich do szybkiej reakcji na Twoją ofertę.

Taki komunikat – o ograniczonej liczbie miejsc promocyjnych – wyślij w świat oficjalnie – aby maksymalnie zachęcić klientów do „łapania okazji”, zanim ktoś inny ich uprzedzi. Oczywiście najlepiej będzie, jeśli napiszesz post z ofertą promocyjną na Facebooku.

W rzeczywistości, możesz wykonywać zabiegi w promocyjnej cenie tak długo, jak uznasz za stosowne – bo klienci nie będą przecież w stanie sprawdzić, ile osób przed nimi zgłosiło się do Ciebie przez fanpage lub telefonicznie, żeby zgarnąć tę super promocję. Więc te 5-10 pierwszych osób to tylko przynęta, która faktycznie ma zwabić tyle osób, ile tylko chcesz.

W razie potrzeby – jeśli zechcesz dalej pozyskiwać klientów na zabiegi w obniżonej cenie – możesz za tydzień lub dwa poinformować, że z powodu ogromnego zainteresowania, przedłużasz promocję i zapraszasz do szybkiego kontaktu kolejne 5-10 osób (lub zrób promocję dla wszystkich i podaj po prostu konkretną datę, kiedy Twoja oferta wygasa)

Jak wprowadzić atrakcyjną ofertę promocyjną w życie i jak znaleźć klientów?

Przede wszystkim zdecyduj, jaki rabat chcesz zaoferować, na jaką usługę oraz ile osób musi się do Ciebie zgłosić jak najszybciej, aby odebrać zniżkę (lub ewentualnie do kiedy obowiązuje Twoja oferta promocyjna)

Wyślij SMSy do stałych klientek z informacją, że tylko teraz mają wyjątkową okazję, żeby skorzystać z ulubionego zabiegu np. za 50% ceny.

Przykład takiego SMSa:

Dzień dobry Pani Anno, z tej strony Karolina z Beauty Studio. Mam dla Pani niespodziankę. 🙂 Teraz może Pani skorzystać z wybranego zabiegu za POŁOWĘ CENY! To wyjątkowa okazja, więcej się nie powtórzy, dlatego ta oferta dotyczy tylko pierwszych 10 osób, które się umówią. Oczywiście u mnie ma Pani gwarancję bezpieczeństwa, nie musi się Pani obawiać wirusa, bo stosuję ekstremalne procedury higieniczne i dezynfekcję przed każdą wizytą. Mam też w gabinecie specjalne urządzenie medyczne, które niszczy wszystkie wirusy i bakterie w powietrzu! Dlatego u mnie nie ma zagrożenia dla Pani zdrowia. Czy chciałaby Pani umówić termin zabiegu w promocji?

To pytanie na końcu jest bardzo ważne, ponieważ skłania klientkę do kontaktu z Tobą i daje Ci pole do działania. Bo jeśli nawet klientka odpowie: „Dziękuję, ale mimo wszystko nadal boję się zakażenia” – możesz wysłać kolejną wiadomość z linkiem do posta na Twoim fanpage’u, o tym jak konkretnie chronisz zdrowie klientów.

I ta druga wiadomość z linkiem do posta, może wyglądać tak:

Pani Anno, rozumiem Pani obawy. Zapewniam jednak, że w moim gabinecie nie ma ryzyka zakażenia. Przesyłam Pani link do mojego posta na Facebooku, gdzie opisałam, jak chronię zdrowie klientek w obecnej sytuacji epidemicznej. Jeśli po zapoznaniu z moimi procedurami zechce się Pani jednak umówić, proszę o kontakt. Na zabieg z rabatem 50% mam tylko 10 wolnych miejsc, a Pani jako moja klientka, ma pierwszeństwo, żeby z tej oferty skorzystać. Miłego dnia! :)”

Jest spora szansa, że samo tylko wysłanie SMSów do Twojej bazy klientów, może zapełnić Twój grafik.

A co jeśli nie pójdzie tak łatwo? Oczywiście, klasycznie – warto wówczas napisać post na fanpage z ofertą promocyjną.

Jak może wyglądać post z ofertą promocyjną?

PREZENT dla kobiet z Poznania i okolic! Odbierz aż… 50% RABATU na stylizację rzęs/brwi lub paznokci w Beauty Studio! Zapraszam na perfekcyjną i BEZPIECZNĄ metamorfozę!

Takiej okazji jeszcze nigdy u mnie nie było i prędko nie będzie, dlatego z zabiegu za ½ ceny może skorzystać tylko 10 PIERWSZYCH OSÓB, które napiszą do mnie wiadomość lub zadzwonią 111-222-333 i umówią termin wizyty. Czas start!

Wychodzę z propozycją zabiegu za pół ceny do kobiet, które chcą wyglądać atrakcyjnie i czuć się pewnie jak dotychczas, ale w obecnej sytuacji muszą ograniczyć wydatki. Musimy się teraz wspierać!

Jeśli interesuje Cię rabat 50% na ulubioną stylizację (albo na cały pakiet brwi/rzęsy/paznokcie), nie czekaj, aż ktoś Cię uprzedzi – UMÓW TERMIN ZABIEGU!

A co z wirusem? W Beauty Studio możesz czuć się w 100% BEZPIECZNIE, ponieważ drobiazgowo przestrzegam procedur sanitarnych i w pełni chronię Twoje zdrowie podczas wizyty. Przed naszym spotkaniem cały gabinet zostanie dokładnie zdezynfekowany specjalnymi środkami wirusobójczymi, będzie czekało na Ciebie stanowisko zabiegowe, wyposażone w czyste, jednorazowe akcesoria ochronne, a tuż po wejściu – jak każda moja klientka – zdezynfekujesz ręce medycznym preparatem i otrzymasz jednorazową maseczkę. Ja wykonuję zabieg w jednorazowych rękawiczkach, maseczce i przyłbicy.

Chcesz odebrać 50% RABATU na wybraną stylizację? Nie czekaj – NAPISZ DO MNIE LUB ZADZWOŃ 111-222-333

Karolina Kowalska

Grafika do posta z ofertą promocyjną mogłaby wyglądać tak:

Odbierz prezent

Nie wiesz, jak możesz sama zrobić taką grafikę?

Jeśli nie znasz programu Canva lub nie wiesz, jak z niego korzystać – wiele tracisz, bo Canva to najlepszy przyjaciel każdej osoby, która prowadzi profil w social mediach!

Możesz teraz poznać podstawy Canvy, wykupując dostęp do mojej dodatkowej lekcji wideo „Jak samodzielnie stworzyć profesjonalną i piękną grafikę do posta lub zdjęcie w tle na fanpage gabinetu beauty w Canvie”.

Koszt lekcji wideo to symboliczne... 9 zł.

Dostęp otrzymujesz na rok.

Aby wykupić dostęp i od razu obejrzeć tę dodatkową lekcję wideo z Canvy, kliknij w link ⇒ bit.ly/LekcjaCanva lub zdjęcie poniżej i dokonaj płatności. Natychmiast otrzymasz dane do zalogowania się do lekcji na maila.

Jeśli wcielisz wskazówki z dzisiejszej lekcji w życie, opublikujesz ofertę promocyjną na swoim fanpage’u, to koniecznie daj mi znać, jakie masz efekty. Jak? W wiadomości prywatnej, komentarzu pod moim ostatnim postem na fanpage’u lub pisząc mi recenzję na Facebooku. Dziękuję

A już jutro poleci do Ciebie arcyważna LEKCJA 3 o tym: Jakie powinny być Twoje posty, żeby klientki z Facebooka/Instagrama ustawiały się do Ciebie w kolejce na zabiegi.

Wariant B

Instrukcja działania w czasie lockdownu

Nawet w przypadku tymczasowego zamknięcia branży, nie powinnaś tracić kontaktu z klientkami. Działaj aktywnie na swoim fanpage’u, buduj z nimi relacje – nie ukrywaj swojej trudnej sytuacji i nie udawaj, że wszystko jest w porządku, jeśli to nie prawda.

Jak prowadzić fanpage w czasie pandemii?

Możesz napisać szczery post o tym, jak się teraz czujesz, jakie masz obawy. Pokazanie ludzkiej twarzy na pewno zostanie pozytywnie odebrane przez klientki. I nie chodzi mi tu o próbę wzbudzania litości – po prostu o autentyczność.

Niezmiennie publikuj posty na swoim fanpage’u o zabiegach, które wykonujesz i – jeśli Cię na to stać – promuj te posty płatnie do osób w Twojej okolicy, żeby docierały do tysięcy potencjalnych klientów. Jakie to mają być posty? Oczywiście w obecnej rzeczywistości muszą to być wyłącznie posty edukacyjne o zabiegach, z których Twoja potencjalna klientka dowie się czegoś ciekawego o danej usłudze i które rozbudzą jej zainteresowanie zabiegiem.

Unikaj ciągłego nawiązywania w postach do pandemii. Przypięty na górze Twojego profilu post o bezpieczeństwie w zupełności wystarczy, żeby przekonać klientki, że dbasz o ich zdrowie. Poza tym, pisz o swoich zabiegach, omawiaj różne problemy estetyczne i pokazuj, jak można je u Ciebie rozwiązać. Wierz mi, że klientki szukają teraz w internecie normalności, bo informacji o wirusie i zagrożeniu mają po kokardę!

Dlatego skup się na pisaniu wartościowych i angażujących postów (po prostu użytecznych dla klientki) o swoich zabiegach, sobie lub członkach Twojego personelu. Edukacyjne posty o wybranym zabiegu sprawdzą się najlepiej i pomogą Ci szybko zbudować rozpoznawalność w okolicy, a także sprawią, że potencjalne klientki dostrzegą Twój profesjonalizm, wiedzę i kreatywność.

Każda właścicielka gabinetu beauty, powinna wiedzieć, jak napisać magnetyzujący post o każdym swoim zabiegu kosmetycznym. Bez tego nie ma szans, aby pozyskiwać klientki z Facebooka!

Chcesz wiedzieć, jak napisać skuteczny i ciekawy post edukacyjny o zabiegu beauty? Dowiesz się na jutrzejszej lekcji. To będzie najważniejsza lekcja tego szkolenia, więc nie przegap jej!

Dzisiaj zapamiętaj tylko, aby w czasie pandemii pisać posty o swoich zabiegach. Tylko teraz, zamiast nakłaniać w nich klientki do umówienia się na wizytę, możesz zachęcać je po prostu do kontaktu z Tobą – w celu zadawania pytań o zabieg.

Jak często publikować posty na fanpage’u?

Jeśli nie jest Ci łatwo samodzielnie prowadzić fanpage i tworzyć posty, pocieszę Cię – nie musisz ich wrzucać codziennie. Z powodzeniem wystarczą 2-4 edukacyjne posty o zabiegach w miesiącu (+ może chociaż 1 wizerunkowy o Tobie lub Twoim personelu?), o ile każdy z tych postów będziesz reklamować do osób z okolicy, które są Twoimi potencjalnymi klientami.

Jak promować posty? Najlepiej skorzystać z Menedżera Reklam na Facebooku. Ale jeśli chcesz zacząć od czegoś prostszego, możesz kliknąć przycisk „Promuj post” i wybrać cel swojej kampanii reklamowej.

Celem może baktywność dotycząca postów (to będzie tańsza opcja, która zapewni Ci lajki i komentarze) albo możesz wybrać cel na wiadomości, aby osoby zainteresowane zabiegiem, kontaktowały się z Tobą właśnie przez wiadomości prywatne na Facebooku, gdzie będziesz z tymi osobami osobiście rozmawiać.

Dlaczego reklama na Facebooku jest tak ważna?

Ponieważ Facebook bardzo ogranicza zasięgi bezpłatnych postów i mało kto je widzi. W większości przypadków, tworzenie bezpłatnych postów to sztuka dla sztuki i strata czasu… Aby wyświetlić Twój post setkom lub nawet tysiącom osób, trzeba za to po prostu zapłacić. Ile? Sama zdecyduj. Wiadomo, że im większy budżet reklamowy przeznaczysz, tym lepsze będziesz mieć efekty. Osobiście polecam Ci zaczynać od budżetu min. 10 zł dziennie.

Co jeszcze możesz zrobić, oprócz publikowania postów o zabiegach i reklamowania się?

Jeśli potrzebujesz teraz zastrzyku finansowego, a nie chcesz z jakiegoś powodu prowadzić płatnych konsultacji, możesz postawić na szczerość wobec klientek, licząc na ich wsparcie.

Możesz napisać post, który mógłby brzmieć na przykład tak:

WESPRZYJ [nazwa Twojego gabinetu] – WYKUP ZABIEG W PRZEDSPRZEDAŻY Z RABATEM 20%!

Gdybyś tylko wiedziała jak bardzo tęsknię za swoją pracą! Nie mogę się już doczekać powrotu do gabinetu. Wierzę, że szybko się spotkamy.

Mam też świadomość, że kiedy ponownie otworzę gabinet, będzie naprawdę sporo chętnych na ulubione, długo odkładane zabiegi i czas oczekiwania termin wizyty w [nazwa gabinetu] może być dłuższy niż zwykle…

Jeśli chcesz mieć gwarancję, że przyjmę Cię w pierwszej kolejności, a do tego masz ochotę podzielić się dobrem i wesprzeć mnie w tej trudnej sytuacji – WYKUP ULUBIONY ZABIEG W PRZEDSPRZEDAŻY Z RABATEM 20%!

Jak to działa?

  • Wybierasz zabieg i opłacasz go teraz przelewem
  • Wstępnie umawiamy termin Twojej wizyty (na grudzień lub początek nowego roku)
  • Zyskujesz 20% rabatu na wybraną usługę oraz pewność, że po otwarciu mojego gabinetu zostaniesz przyjęta w pierwszej kolejności
  • Jednocześnie wspierasz mnie, pomagając mi przetrwać kryzysowy moment

Żeby wykupić zabieg w przedsprzedaży z rabatem 20%– NAPISZ DO MNIE!

Anna Kowalska”

Jeśli uważasz, że opublikowanie takiego posta i złożenie oferty przedsprzedaży zabiegu z rabatem 20% jest dobrym pomysłem, spróbuj. Jest to konkretna i uczciwa propozycja dla klientów. Oczywiście nieidealna, bo te zabiegi, za które klientka zapłaci Ci teraz, będziesz musiała za jakiś czas wykonać i wówczas już nie otrzymasz zapłaty. Dlatego polecam Ci po prostu policzyć sobie, ile możesz i chcesz sprzedać z wyprzedzeniem takich zabiegów.

Jeśli Twoja sytuacja finansowa jest ok, nie musisz korzystać z tego rozwiązania. Jeżeli jednak jest tak ciężko, że przyda się każdy grosz – może warto tę opcję rozważyć?

Taki post jak wyżej polecam promować płatnie do osób, które już Cię znają, czyli do klientów aktywnych na Twoim profilu lub do lubiących Twój fanpage.

Chcesz poznać podstawy programu Canva?

Koszt lekcji wideo to symboliczne... 9 zł.

Dostęp otrzymujesz na rok.

Aby wykupić dostęp i od razu obejrzeć tę dodatkową lekcję wideo z Canvy, kliknij w link ⇒ bit.ly/LekcjaCanva lub zdjęcie poniżej i dokonaj płatności. Natychmiast otrzymasz dane do zalogowania się do lekcji na maila.

A już jutro poleci do Ciebie arcyważna LEKCJA 3 o tym: Jakie powinny być Twoje posty, żeby klientki z Facebooka/Instagrama ustawiały się do Ciebie w kolejce na zabiegi.

Aneta Domagała
Aneta Domagała

Właścicielka agencji Marketing Kosmetyczny, specjalista PR i komunikacji społecznej, odpowiedzialna za kreowanie wizerunku oraz reklamę w Internecie wielu salonów urody i klinik medycznych w Polsce. Autorka e-booków i szkoleń online na temat promocji gabinetu kosmetycznego oraz profesjonalnej obsługi klienta. Na co dzień wspieram właścicieli obiektów beauty w efektywnym prowadzeniu biznesu i marketingu online.

Aneta Domagała
Aneta Domagała

Właścicielka agencji Marketing Kosmetyczny, specjalista PR i komunikacji społecznej, odpowiedzialna za kreowanie wizerunku oraz reklamę w Internecie wielu salonów urody i klinik medycznych w Polsce. Autorka e-booków i szkoleń online na temat promocji gabinetu kosmetycznego oraz profesjonalnej obsługi klienta. Na co dzień wspieram właścicieli obiektów beauty w efektywnym prowadzeniu biznesu i marketingu online.

© 2018 Wszystkie prawa zastrzeżone

error: Zakaz kopiowania!