fbpx
Aneta Domagała

SZKOLENIE: JAK RATOWAĆ GABINET BEAUTY W KRYZYSIE.

LEKCJA 3 - Jakie powinny być Twoje posty, żeby klientki z Facebooka/Instagrama ustawiały się do Ciebie w kolejce na zabiegi.

Aneta Domagała

SZKOLENIE: JAK RATOWAĆ GABINET BEAUTY W KRYZYSIE.

LEKCJA 3 - Jakie powinny być Twoje posty, żeby klientki z Facebooka/Instagrama ustawiały się do Ciebie w kolejce na zabiegi.

[rt_reading_time label="Tekst przeczytasz w" postfix="minut" postfix_singular="minutę"]

Zarówno Facebook, jak i Instagram to doskonałe platformy do tego, abyś mogła zdobywać zainteresowanie potencjalnych klientów. Jednak, jak zapewne zdążyłaś się przekonać, nie wystarczy po prostu publikować postów z ofertą lub zdjęciami efektów, żeby zaciekawić osoby z okolicy, na których Ci zależy.

Gdyby to było takie proste, że wrzucasz post i co najmniej kilka klientek się dzięki niemu umawia, gabinety kosmetyczne pękałyby w szwach… Ale tak nie jest. Dlaczego? Bo 95% właścicieli tych gabinetów nie ma pojęcia o tym, jak tworzyć posty, które sprzedają usługi. Ty dzisiaj się dowiesz!

Jak prowadzić fanpage, żeby zamieniać obserwatorów Twoich treści w klientów? Jak docierać z każdym wpisem do setek, a nawet tysięcy osób? Wbrew pozorom łatwiej niż myślisz!

Musisz publikować odpowiednie posty. Odpowiednie, czyli jakie? Magnetyzujące. Ciekawe. Żywe. Nie będące kopią treści konkurencji. Autorskie, czyli napisane przez Ciebie lub specjalnie dla Ciebie. Co więcej, napisane językiem korzyści, a nie językiem książkowych, nudnych opisów informacyjnych.

Jakie konkretnie powinny być Twoje posty na Facebooku lub Instagramie?

Klientka chce tylko wiedzieć, co dokładnie dadzą jej Twoje doświadczenie, profesjonalne kosmetyki i ten nowy laser. Co ona zauważy podczas zabiegu i po nim. Co będzie czuła? Co zobaczy? Jak zmieni się jej wygląd? Jak zmieni się jej życie po zabiegu? To są kwestie, które musisz uwzględnić w swoich postach.

Pisanie postów

Polecam Ci miksować ze sobą dłuższe posty edukacyjne o zabiegach z krótszymi (np. ofertami specjalnymi czy postami wizerunkowymi, z życia gabinetu czy krótką historią klientki oraz efektów, jakie dzięki Tobie osiągnęła.

Co publikować w mediach społecznościowych?

Teraz Twoim celem powinno być utrzymanie się w zasięgu zainteresowania potencjalnych klientów. Nie możesz zniknąć im z oczu i dać o sobie zapomnieć!

Wbrew pozorom to właśnie czas pandemii, a nawet jej najgorszy wariant – czyli lockdown – to doskonały moment na profesjonalny, przemyślany marketing gabinetu kosmetycznego!

Dlaczego? Ponieważ to właśnie teraz możesz łatwiej i szybciej dotrzeć do swoich odbiorców. Po pierwsze, oni teraz spędzają w social mediach, więcej czasu niż dotychczas. Po drugie, podświadomie szukają normalności, dlatego Twoje ciekawe posty mogą być dla nich odskocznią od stresującej rzeczywistości.

Z resztą większość z nas obecnie planuje, co zrobimy, jak tylko „to wszystko” się skończy. Zapewniam Cię, że wiele kobiet (i mężczyzn) marzy o bezstresowym korzystaniu z usług kosmetycznych, jak dawniej. Najbardziej tęsknimy za tym, czego nie możemy mieć… Dlatego teraz jest ten moment, żebyś przekonała osoby z okolicy do swojej oferty!

Teraz masz więcej czasu i energii, aby przygotowywać fajne, wartościowe posty o swoich zabiegach. Takie, które pomogą Ci wyróżnić się na tle konkurencji, zaprezentować zabiegi w nieprzeciętny sposób i nawiązać bliższą relację z potencjalnymi klientami.

To jest Twój czas na rzetelny marketing, który przełoży Ci się na zyski!

Jak prowadzić marketing, który porwie tłumy? Polecam Ci odświeżyć swój wizerunek w Internecie, abyś mogła wypromować się jako ekspert w swojej dziedzinie. Skoro jesteś ekspertką – musisz to pokazywać i podkreślać! Ale po co Ci ta „eksperckość”? Naturalnie po to, byś zyskała wiarygodność i zaufanie potencjalnych klientów.

Bo teraz jest czas dla ekspertów, którzy zapewnią sobie mocną pozycję na rynku, mimo kryzysu. Przeciętniacy mogą nie przetrwać, bo teraz trwa walka o każdego klienta w branży beauty (nawet jeśli ten klient zostanie obsłużony dopiero za miesiąc).

Postaw na skuteczne działania marketingowe, przede wszystkim na Twoim fanpage’u na Facebooku.

Skup się teraz na przygotowywaniu postów edukacyjnych o swoich zabiegach, które przekonają do Ciebie setki osób z okolicy i przyciągną ich jak magnes do skorzystania z Twoich usług. Osoby, mieszkające w Twojej lokalizacji, muszą uwierzyć, że jesteś ekspertką w swojej dziedzinie kosmetyki i że potrafisz pomóc im rozwiązać ich problemy.

  • Bo eksperci zawsze są rozchwytywani.
  • Do ekspertów lgną ludzie.
  • Eksperci kreują trendy w branży beauty i dyktują warunki swojej konkurenci.
  • Eksperci, dzielą się wiedzą w Internecie, publikują merytoryczne posty o różnych problemach estetycznych i metodach ich rozwiązywania, bo mają tę wiedzę (i doświadczenie) w małym palcu.
  • Eksperci nie boją się wykorzystać własnego wizerunku w Internecie, bo znają swoją wartość i nie muszą ukrywać się za efektami własnej pracy. Wręcz przeciwnie – chętnie reklamują zabiegi własną twarzą, publikują swoje zdjęcia w mediach społecznościowych, a także nagrywają filmy, w których pokazują swoją pracę „od kuchni” lub opowiadają o własnym gabinecie, poszczególnych zabiegach, historiach klientek itp.
Ekspertki

Ty też masz wiedzę i doświadczenie? Jesteś świetna w tym, co robisz, co potwierdzają Twoje zadowolone klientki? Ukończyłaś kosmetologię lub szkołę kosmetyczną, brałaś udział w wielu kursach i szkoleniach? Masz na koncie kilka lat pracy w branży? Super! Oznacza to, że jesteś ekspertką.

Teraz przed Tobą najtrudniejsze – musisz to udowodnić innym. Bo wiele potencjalnych klientek Cię nie zna lub nie wie, czy warto Ci zaufać. Dla wielu jesteś przezroczysta. I czas to zmienić!

A jak udowodnić, że jesteś ekspertem w swojej dziedzinie? Oczywiście na Facebooku, za pomocą postów – godnych eksperta beauty. 😉

Jeśli myślałaś, że wystarczy wrzucać na fanpage zdjęcia efektów zabiegów i oferty promocyjne – jesteś w błędzie! Zacznij publikować również posty edukacyjne o zabiegach, które sprawią, że zabłyśniesz na tle konkurencji jak diament. 💎

Czym jest post edukacyjny o zabiegu beauty?

To po prostu zwyczajny post, w którym w ciekawy sposób – własnymi słowami – opisujesz wybraną usługę, ale pamiętając, żeby potencjalna klientka z treści dowiedziała się czegoś nowego o zabiegu.

A zawsze warto zakładać, że potencjalna, nowa klientka nie wie praktycznie nic o zabiegu i musisz opowiedzieć jej o nim tak, żeby poczuła, że koniecznie musi z niego skorzystać.

Post edukacyjny o zabiegu kosmetycznym powinien wyciągać na wierzch konkretny problem estetyczny (lub kilka problemów) i pokazywać rozwiązanie. Powinien wyjaśniać potencjalnej klientce, na czym polega zabieg, co zapewnia i jakie efekty po nim uzyska (czyli co zmieni się w jej wyglądzie), ale też jakie korzyści emocjonalne zauważy (np. wzrost pewności siebie, większa radość życia, poczucie atrakcyjności, swoboda w towarzystwie itp.) Ważne, aby był to post dobrze napisany, który wciąga i pobudza wyobraźnię.

Napisz to, co sama chciałabyś usłyszeć, gdybyś miała konkretny problem estetyczny do rozwiązania.

Post edukacyjny o zabiegu beauty, powinien też rozwiewać typowe wątpliwości klientek na temat danej usługi, odpowiadać na ich najczęstsze pytania.

Twój każdy post edukacyjny o zabiegu będzie miał ogromną siłę marketingową, jeśli napiszesz go swobodnie, własnymi słowami – bez oklepanych zwrotów, których używa konkurencja i większość branży beauty w Internecie.

Nigdy NIE pisz w taki sposób:

Salon XYZ to centrum najnowocześniejszych terapii kosmetycznych, które powstało z pasji do piękna. Nasze bogate doświadczenie, zdobyte podczas wieloletniej praktyki, niesłabnące zaangażowanie oraz indywidualne podejście do problemów klientów sprawiają, że od lat cieszymy się mianem jednego z najbardziej prestiżowych salonów w Warszawie, który spełnia oczekiwania nawet najbardziej wymagających osób. Twoje zadowolenie oraz satysfakcja są dla nas największym priorytetem, dlatego dokładamy wszelkich starań, abyś w naszej ofercie znalazła to, czego potrzebujesz.

Bla bla bla… Taki nadmuchany górnolotnymi określeniami opis salonu, nie mówi nic, co mogłoby naprawdę zainteresować potencjalnego klienta. A do tego męczy i zniechęca czytelnika… Oklepane zwroty – tylko z pozoru profesjonalne – sugerują, że salon nie wyróżnia się niczym szczególnym na tle konkurencji.

Bo przecież podobnych opisów gabinetów beauty jest w Internecie na pęczki, wszędzie to samo przynudzanie! Czy właściciele tych gabinetów nie wiedzą, że tego typu usypiający słowotok, odstrasza klientów? A może po prostu nie chce im się przygotować fajnych, ciekawych treści?

Co powinien zawierać dobry post o zabiegu na fanpage salonu kosmetycznego?

Za chwile się dowiesz. Ale zanim zaczniesz pisać swój post…

Opisz każdą swoją usługę na osobnej kartce lub w pliku na komputerze:

  • Przy danym zabiegu, dodaj jego ogólny opis i wskazania.
  • Wypisz problemy estetyczne, które rozwiązuje ten zabieg oraz efekty, jakie zapewnia.
  • Określ też związane z tym zabiegiem korzyści fizyczne dla klienta (np. redukcja blizn, trwały manicure) i korzyści emocjonalne (np. zwiększenie pewności siebie, poczucie atrakcyjności w kontaktach z innymi, lepszy nastrój itd.)
    Wypisz przeciwwskazania oraz etapy zabiegu w punktach.
Notes i komputer

Dzięki temu, jeszcze lepiej poznasz własną ofertę i będziesz mogła skuteczniej ją promować np. na Facebooku. Mając taką rozpiskę każdego zabiegu, łatwiej Ci będzie tworzyć posty edukacyjne o zabiegach, bo będziesz wiedziała, na co zwrócić w nich uwagę.

Napisz post edukacyjny o wybranym zabiegu według poniższych wskazówek:

Dzięki temu, że wypiszesz sobie pytania, które często zadają klientki, automatycznie zobaczysz, co je tak naprawdę interesuje i będziesz wiedziała, o czym mówić w postach (lub jeśli jesteś gotowa, również w krótkich filmach) na Twoim fanpage’u.

Uwaga! Do tego posta najlepiej dodaj swoje zdjęcie (nie zdjęcie efektu zabiegu) Chodzi o zdjęcie, jak wykonujesz omawiamy zabieg albo zdjęcie typowo wizerunkowe, jak stoisz na tle gabinetu lub jakiś innym tle (możesz robić sobie takie zdjęcie w domu np. na tle gładkiej ściany lub jakiegoś innego, neutralnego tła)

Działaj – wiesz już co robić!

No chyba, że nadal nie wiesz… To czytaj dalej!

Poznaj sekret: Jak napisać magnetyzujący post o zabiegu beauty, gdy nie masz weny, ani lekkiego pióra.

Jeśli mimo powyższych wskazówek, nadal nie wiesz, jak stworzyć skuteczny post edukacyjny o swoim zabiegu, który otworzy serca i portfele klientów – możesz skorzystać z drogi na skróty.

Chciałabyś wiedzieć dokładnie, jakimi słowami zacząć i co po kolei napisać, żeby nie tracić czasu i mieć pewność, że każdy Twój post o zabiegu będzie strzałem w dziesiątkę? Mówisz – masz!

Chcesz wiedzieć, jak tworzyć posty zgodne z regulaminem Facebooka, aby nie doprowadzić do blokady Twojego konta reklamowego lub… utraty fanpage’a?

Mówisz – masz! Możesz teraz wykupić dostęp do mojego e-booka (spokojnie, cena jest na każdą kieszeń), z którego dowiesz się, jak szybko i łatwo napisać magnetyzujący post o zabiegu beauty, gdy nie masz ani weny, ani cierpliwości do pisania, a chcesz robić profesjonalny marketing.

Zamawiając mój e-book:

Możesz wybrać odpowiednią dla siebie wersję e-booka:

  • Wersja 1 – jak napisać edukacyjny post o stylizacji paznokci
  • Wersja 2 – jak napisać edukacyjny post o makijażu permanentnym
  • Wersja 3 – jak napisać edukacyjny post o stylizacji rzęs
  • Wersja 4 – jak napisać edukacyjny post o mezoterapii mikroigłowej
  • Wersja 5 – jak napisać edukacyjny post o depilacji laserowej
  • Wersja 6 – jak napisać edukacyjny post o endermologii
  • Wersja 7 – jak napisać edukacyjny post o modelowaniu ust

* Możesz też kupić wszystkie e-booki w pakiecie, oczywiście taniej niż pojedynczo!

Ale musisz coś wiedzieć! Ten e-book to nie jest zwyczajny poradnik „do poczytania”, ale super narzędzie, dzięki któremu twój post o zabiegu napisze się właściwie… sam! Wystarczy, że Ty poukładasz po prostu kilka elementów, które podam Ci na tacy (z przykładami!) w jedną całość. Prościej się po prostu nie da, więc tę metodę pisania posta załapie każdy. 😉

Z tym e-bookiem krok po kroku, samodzielnie przygotujesz posty o wybranym zabiegu, które będą przyciągać klientki jak magnes – nawet, jeśli pisanie nie jest Twoją mocną stroną. Ta wiedza błyskawicznie wyniesie Cię ponad konkurencję!

Osobiście uważam, że przynajmniej jedną wersję tego e-booka powinna mieć każda właścicielka gabinetu beauty, która chce skutecznie działać na Facebooku/Instagramie.

Ile kosztuje e-book (1 wersja) lub pakiet 7 e-booków?

Dla Ciebie, ze względu na to, że jesteś na tym bezpłatnym szkoleniu – cena e-booka to… 37 zł (standardowa cena to 87 zł).

Prezent

Pakiet 7 e-booków jest dla Ciebie dostępny za 222 zł (zamiast 522 zł). W pakiecie 1 e-book dostajesz GRATIS!

Czyli inwestujesz jednorazowo 37 w wybraną wersję e-booka, a przez kolejne lata każdy Twój post na fanpage’u będzie przyciągał potencjalne klientki pod Twoje drzwi, a dodatkowo będzie super przygotowany do reklamy na Facebooku! Chcesz?

Na decyzję i zakup e-booka masz... 30 minut!

To nie jest oferta dla niezdecydowanych 😉

Aby kupić e-book za 37 lub cały pakiet e-booków za 222 zł, kliknij w przycisk lub zdjęcie poniżej

A jutro LEKCJA 4, z której dowiesz się więcej o tym, jak wzmocnić swój wizerunek eksperta, aby osoby z okolicy kojarzyły Cię z konkretną usługą.

Aneta Domagała
Aneta Domagała

Właścicielka agencji Marketing Kosmetyczny, specjalista PR i komunikacji społecznej, odpowiedzialna za kreowanie wizerunku oraz reklamę w Internecie wielu salonów urody i klinik medycznych w Polsce. Autorka e-booków i szkoleń online na temat promocji gabinetu kosmetycznego oraz profesjonalnej obsługi klienta. Na co dzień wspieram właścicieli obiektów beauty w efektywnym prowadzeniu biznesu i marketingu online.

Aneta Domagała
Aneta Domagała

Właścicielka agencji Marketing Kosmetyczny, specjalista PR i komunikacji społecznej, odpowiedzialna za kreowanie wizerunku oraz reklamę w Internecie wielu salonów urody i klinik medycznych w Polsce. Autorka e-booków i szkoleń online na temat promocji gabinetu kosmetycznego oraz profesjonalnej obsługi klienta. Na co dzień wspieram właścicieli obiektów beauty w efektywnym prowadzeniu biznesu i marketingu online.

© 2018 Wszystkie prawa zastrzeżone

error: Zakaz kopiowania!