fbpx
Aneta Domagała

SZKOLENIE: JAK RATOWAĆ GABINET BEAUTY W KRYZYSIE.

LEKCJA 5 - Jak skutecznie reklamować usługi beauty na Facebooku

Aneta Domagała

SZKOLENIE: JAK RATOWAĆ GABINET BEAUTY W KRYZYSIE.

LEKCJA 5 - Jak skutecznie reklamować usługi beauty na Facebooku

[rt_reading_time label="Tekst przeczytasz w" postfix="minut" postfix_singular="minutę"]

Jeżeli prowadzisz gabinet kosmetyczny i chcesz, żeby praca przynosiła Ci satysfakcję oraz wymarzone zyski – potrzebujesz klientów. To przecież oczywiste, a jednak wiele właścicielek biznesów beauty niespecjalnie stara się ich pozyskać.

A rzeczywistość jest taka, że konkurencja nie śpi i – z Tobą czy bez Ciebie – rywalizacja o klienta trwa każdego dnia. W Twojej okolicy znajduje się zapewne wiele obiektów o podobnej specjalizacji. Jeśli nie robisz nic, aby wyróżnić się na rynku, na własne życzenie blokujesz swoją firmę przed rozwojem. Czas zająć się Twoim wizerunkiem i promocją! Zobaczysz, że to nic trudnego, kiedy wiesz, co i jak należy zrobić.

Marketing w branży beauty

Kosmetolodzy i kosmetyczki oraz osoby wykonujące inne zawody w branży beauty, często nie mają zamiłowania do marketingu. Czy u Ciebie też tak jest? Spójrzmy prawdzie w oczy.

  • Uważasz, że się na nim nie znasz, wydaje Ci się, że jest skomplikowany i czasochłonny, dlatego po prostu nie podejmujesz strategicznych działań marketingowych?
  • Prowadzisz fanpage i profil na Instagramie „na czuja”, podpatrując, jak robią to koleżanki z branży, bo nie masz pomysłu, w jaki sposób się wyróżnić?
  • Chcesz mieć zapełniony kalendarz co miesiąc, ale nie wiesz, jak przekonać do siebie klientki?
  • Masz wiedzę i umiejętności, kochasz swoją pracę i wykonujesz ją świetnie, ale nie umiesz tego pokazać?
  • ożyłaś mnóstwo energii w wyposażenie gabinetu, zdobywanie kwalifikacji i dopracowanie oferty, ale nie masz koncepcji na to, jak wypromować siebie i własne usługi?

Jeżeli, na chociaż jedno pytanie odpowiedziałaś twierdząco – jesteś w najlepszym miejscu, aby zmienić swoją sytuację! Zauważyłaś swój problem i możesz go wreszcie świadomie rozwiązać. Dowiedz się, co musisz zrobić, żeby odczarować złą passę w swoim biznesie i skutecznie wyróżnić gabinet kosmetyczny.

Aby wyróżnić swój gabinet kosmetyczny na rynku, zacznij od opracowania strategii marketingowej.

Odkryj, co jest siłą Twojego biznesu beauty

To Twoje najważniejsze, a zarazem najbardziej wymagające i pracochłonne zadanie. Jeżeli je sobie odpuścisz, nie będziesz wiedziała, jak najlepiej wykorzystać własne atuty biznesowe i w którym kierunku podążać w działaniach marketingowych. Dlatego proszę, nie pomijaj tego etapu! Co jest siłą Twojego gabinetu kosmetycznego? Żeby to zauważyć, musisz zacząć od podstaw, czyli dogłębnie poznać i przeanalizować swoją działalność.

Określ charakter swojej działalności.

Najlepiej zrób to na kartce, rozpisując najważniejsze informacje na temat Twojej oferty, pozycji na rynku i możliwości. Zacznij od zdefiniowania, jaki biznes prowadzisz lub chcesz prowadzić, na jaką skalę i na jakich zasadach.

Kto jest Twoim klientem, czyli dla kogo są Twoje usługi? Jak prezentuje się Twoja oferta i czy zamierzasz poszerzać jej zakres w przyszłości, czy raczej postawisz na wąską specjalizację, która będzie Twoim znakiem rozpoznawczym? Czy chcesz pracować w gabinecie sama, czy planujesz zatrudnić personel? A może masz zamiar otworzyć sieć salonów kosmetycznych w kilku miastach? Pomyśl, która opcja jest najbliższa Twojemu sercu i która będzie dla Ciebie najbardziej komfortowa.

Dopasuj formę swojej firmy do siebie, własnych możliwości i cech osobowości – nie ma tu uniwersalnych rozwiązań.

Dopasuj formę swojej firmy do siebie, własnych możliwości i cech osobowości – nie ma tu uniwersalnych rozwiązań, dlatego nie sugeruj się poczynaniami konkurencji ani tym, co doradzają Ci inni. Jeżeli chcesz czerpać radość ze swojej pracy i prowadzenia gabinetu, musisz robić to w zgodzie ze sobą, własnymi potrzebami, potencjałem i wygodą.

Znam wiele właścicielek salonów kosmetycznych, które są wręcz stworzone do budowania zespołu, dźwigania na swoich barkach sporej odpowiedzialności i powiększania zakresu usług. Znam też osoby, którym zarządzanie dużym gabinetem, kilkuosobowym personelem i rozbudowaną ofertą, kompletnie odbierało energię do działania i radość z prowadzenia firmy – a gdy ograniczyły ofertę do kilku ulubionych zabiegów i zaczęły pracować samodzielnie, odżyły. I zaczęły zarabiać więcej niż dotychczas.

Doprecyzuj swoją ofertę.

Wypisz wszystkie usługi, jakie oferujesz i najlepiej przy każdym zabiegu dodaj jego przebieg, efekty, jakie zapewnia, problemy estetyczne, które rozwiązuje, korzyści, jakie osiągnie klient po tym zabiegu, wskazania, przeciwwskazania oraz cenę. Dzięki temu jeszcze lepiej poznasz własną ofertę i będziesz mogła skuteczniej ją promować. Taka rozpiska pomoże również Twoim pracownikom – zwłaszcza recepcjonistce. Ustalisz przy okazji, w czym możesz pomóc swoim klientom i dlaczego Twoje zabiegi są dla nich najlepszą opcją.

Zastanów się, które zabiegi chcesz promować w pierwszej kolejności. Oczywiście pod względem biznesowym najlepiej, jeśli będą to usługi, na których zarobisz najwięcej.

Zastanów się, które zabiegi chcesz promować w pierwszej kolejności. Oczywiście pod względem biznesowym najlepiej, jeśli będą to usługi, na których zarobisz najwięcej. Jednocześnie powinny to być również usługi, w których czujesz się mocna, które lubisz i wykonujesz perfekcyjnie. Czy dostrzegasz w swojej ofercie zabiegi, w których jesteś najlepsza i z którymi chciałabyś być kojarzona w okolicy? Masz specjalizację? Czy któraś dziedzina kosmetyki jest Twoją szczególną pasją? Jeśli tak, może warto się na niej skupić.

Mapa myśli - 5 sposobów, żeby wyróżnić gabinet kosmetyczny

Odpowiedz sobie na kilka pytań.

  • Dlaczego prowadzisz właśnie taki biznes, a nie inny i dlaczego wykonujesz swój zawód?
  • Jaka jest Twoja historia?
  • Co jest Twoją zawodową misją?
  • Jakie wartości wyznajesz w biznesie?
  • Z czym chcesz być kojarzona?
  • Co jest mocną stroną Twojego biznesu?
  • Co wyróżnia Cię na tle lokalnej konkurencji?
  • Jakie cechy Twojego charakteru możesz wykorzystać do rozwoju firmy?

Odpowiedzi zapisz, bo dzięki nim będziesz miała już pierwsze materiały marketingowe, których możesz użyć na stronie internetowej, fanpage’u, profilu instagramowym, czy w materiałach reklamowych.

Określ swoje cele biznesowe.

Żeby skutecznie wypromować swój gabinet kosmetyczny, musisz wiedzieć konkretnie, czego chcesz, do czego dążysz. Wypisz swoje cele. Aby jednak te cele były możliwe do realizacji, powinny być jasno sprecyzowane (np. „Chcę pozyskiwać 10 nowych klientek z Facebooka w miesiącu”), mierzalne, czyli takie, które możesz łatwo sprawdzać oraz realistyczne, czyli po prostu wykonalne. Ale pamiętaj, że samo wyznaczenie sobie celów to dopiero początek, bo trzeba jeszcze zaplanować, jak zamierzasz te cele osiągnąć (co konkretnie zrobisz, krok po kroku?) i kiedy je osiągniesz (wyznacz sobie termin).

Cele, których nie rozbijesz na mniejsze zadania do wykonania i nie osadzisz w czasie – będą tylko kolejnym marzeniem, które może prysnąć jak bańka mydlana. Dlatego nigdy nie trać z oczu swojego wielkiego celu w biznesie, ale miej na uwadze, że aby do niego dojść, musisz wykonać wiele małych kroków. Te małe kroki też musisz zaplanować i wyznaczyć termin ich realizacji.

W odkrywaniu siły Twojego biznesu beauty oraz wyznaczaniu celów, pomoże Ci SZKIC STRATEGII MARKETINGOWEJ GABINETU KOSMETYCZNEGO, który możesz pobrać bezpłatnie tutaj

Szkic strategii marketingowej

POBIERZ BEZPŁATNIE

„Szkic strategii marketingowej gabinetu kosmetycznego”

Jak skutecznie reklamować usługi beauty na Facebooku?

Teoretycznie prowadzenie fanpage’a na Facebooku jest bezpłatne, ale w praktyce, jeśli chcesz wykorzystywać swój profil do szybkiego i stałego pozyskiwania klientek oraz poważnego promowania własnej działalności w okolicy – bez płatnej reklamy raczej się nie obejdzie.

Dlaczego? Bo Facebook radykalnie ogranicza zasięgi bezpłatnych postów sprawiając, że docierają one do znikomego procenta osób. Nawet większość Twoich fanów, czyli osób, które polubiły Twój fanpage, nie widzi Twoich postów. Masz świadomość, że bezpłatnie docierają one zaledwie do ok. 2% osób, które lubią Twój profil?

W ten sposób Facebook przymusza firmy, które chcą mieć efekty biznesowe, do płacenia za reklamę. I powiem Ci szczerze, że ja nie widzę w tym nic złego.

Na pewno znasz powiedzenie, że „reklama jest dźwignią handlu”, prawda? Wiec skoro prowadzisz firmę i chcesz generować zyski, inwestowanie w reklamę powinno być dla Ciebie naturalne. Tym bardziej, że reklama na Facebooku nie wymaga wielkich nakładów finansowych, możesz wydawać nawet 10zł dziennie, żeby wyświetlać Twoje posty tysiącom osób, budować swoją rozpoznawalność w okolicy i pozyskiwać nowych klientów.

Dlatego, o ile rozumiem właścicielki gabinetów, które mają pełne grafiki, gdy mówią, że nie potrzebują reklamy na Facebooku, bo nie chcą mieć więcej klientów – o tyle zupełnie nie rozumiem dziewczyn w naszej branży, które dopiero chcą się wypromować na rynku, potrzebują nowych klientek, a mimo to twierdzą, że nie będą płacić Facebookowi za reklamę. Tego naprawdę nie pojmuję.Przecież jak świat stoi, za reklamę zawsze się płaci.‍ Prowadzisz biznes, potrzebujesz klientów – musisz inwestować w marketing i reklamę.

Ale wiem też, że możesz nie być przekonana co do reklamy na Facebooku, bo coś tam kiedyś próbowałaś i… nic z tego nie wyszło. I może jesteś teraz przekonana, że tylko wyrzuciłaś pieniądze w błoto. I tak mogło być. Bo na Facebooku, kiedy ustawisz złą grupę odbiorców reklamy albo nieodpowiedni czas i budżet kampanii reklamowej, będzie klapa.

Może być również tak, że ustawisz samą reklamę super, ale… tekst posta jest słaby albo grafika jest nietrafiona – i też będzie klapa.

Mimo to, po tym szkoleniu wiesz już, jak pisać posty, zarówno o promocji, wizerunkowe o sobie, jak i te o zabiegach. Jeśli pobrałaś płatny e-book tworzenie postów do reklam masz już w małym palcu. A jeśli dodatkowo wykupiłaś dostęp do szkolenia z Canvy, z tworzeniem ciekawych grafik też nie powinnaś mieć problemu.

Przepis na najprostszą kampanię reklamową Twojego wybranego posta na Facebooku:

Uwaga‼ W tym drugim polu ( po kliknięciu opcji „zawęź”) możesz też dodać jeszcze 3, dodatkowe zainteresowania, związane z twoją działalnością np. makijaż permanentny, kosmetyki, manicure, podologia, trychologia, fizjoterapia, masaż, kwas hialuronowy, eyelash extensions (tak, rzęsiary piszą po angielsku) itp.

Czyli w twojej grupie odbiorców reklamy, ma być łącznie nie więcej niż 5 zainteresow: główne to uroda i jedno lub max. 4 zawężone: np. Salony piękności, makijaż permanentny, masaż, kwas hialuronowy (wybierz zainteresowania, związane z twoimi zabiegami)

Masz też możliwość wybrania celu Wiadomości. W kolejnej reklamie wypróbuj również ten cel, jeśli chciałabyś skłonić potencjalne klientki do prywatnego kontaktu z Tobą. W bezpośredniej rozmowie, łatwiej przekonasz osoby zainteresowane, aby skorzystały z Twoich usług, będziesz mogła rozwiać ich wątpliwości.

A co jeśli Facebook nie zatwierdzi Twojej reklamy?

Będzie to oznaczało, że w treści swojego posta lub na grafice złamałaś regulamin serwisu dotyczący reklam. Jeśli chodzi o branżę beauty i medyczną na Facebooku obowiązują bardzo konkretne reguły.

Nie jestem w stanie Ci ich teraz streścić, ale ogólnie chodzi o to, że nie można w postach odnosić się bezpośrednio do wyglądu, płci, wieku czy stanu zdrowia odbiorcy. Nie można nikogo dyskryminować, ani sugerować, że z jego wyglądem lub zdrowiem jest coś nie tak.

Przestrzeganie tych zasad jest bardzo ważne, bo ich częste łamanie może skończyć się dla Ciebie nieodwracalną blokadą konta reklamowego lub fanpage’a‼️

Z całym regulaminem Facebooka w kwestii postów reklamowych zapoznasz się tutaj:

⇒ https://www.facebook.com/policies/ads

To była już ostatnia lekcja z bezpłatnego szkolenia JAK RATOWAĆ GABINET BEAUTY W KRYZYSIE. Dziękuję za Twój udział i liczę na to, że już wykorzystujesz zdobytą wiedzę.

Aneta Domagała
Aneta Domagała

Właścicielka agencji Marketing Kosmetyczny, specjalista PR i komunikacji społecznej, odpowiedzialna za kreowanie wizerunku oraz reklamę w Internecie wielu salonów urody i klinik medycznych w Polsce. Autorka e-booków i szkoleń online na temat promocji gabinetu kosmetycznego oraz profesjonalnej obsługi klienta. Na co dzień wspieram właścicieli obiektów beauty w efektywnym prowadzeniu biznesu i marketingu online.

Aneta Domagała
Aneta Domagała

Właścicielka agencji Marketing Kosmetyczny, specjalista PR i komunikacji społecznej, odpowiedzialna za kreowanie wizerunku oraz reklamę w Internecie wielu salonów urody i klinik medycznych w Polsce. Autorka e-booków i szkoleń online na temat promocji gabinetu kosmetycznego oraz profesjonalnej obsługi klienta. Na co dzień wspieram właścicieli obiektów beauty w efektywnym prowadzeniu biznesu i marketingu online.

© 2018 Wszystkie prawa zastrzeżone

error: Zakaz kopiowania!